Op de website heb ik meerdere artikelen geplaatst over dit onderwerp, maar desondanks blijven er altijd vragen over, zoals:
- Hoe gaat het in z’n werk
- Hoelang duurt het
- Wanneer kan ik komen
Inhoudsopgave
De uitkomst van de kleurenanalyse
De kleurenanalyse betekent dat je het seizoentype te weten komt wat je bent en welke kleuren je het allermooiste staan.
Voor 2 personen duurt het ongeveer 2,5 tot 3 uur. Het grote voordeel van het samen doen met iemand die je goed kent, is dat je de verschillende effecten bij elkaar kunt waarnemen. Naderhand kun je elkaar dan beter helpen, mocht de één of de ander weer twijfels hebben. Soms moet je wennen aan je nieuwe kleuren.
Moeder en dochter samen bij de kleurenanalyse
Met degene met wie je samen was tijdens de kleurenanalyse kan dan je er aan herinneren, welke kleuren je heel goed stonden en dus vanaf nu in je garderobe mogen. Let op, het is ‘mogen’, want dat nu ineens bepaalde dingen niet meer gedragen mogen worden, daar doe ik niet aan. Het heeft tijd nodig om even te wennen aan het nieuwe beeld.
Vanzelf komt er wel weer iets nieuws in de kast, met wel de goede kleuren, en de ‘verkeerde’kleuren schuiven er langzamerhand wel uit. Het nieuwe inzicht moet even bezinken, maar gaat zijn gezicht wel vertonen.
Wanneer ik bij mensen thuis kom, biedt dat de mogelijkheid om wat kledingstukken erbij te pakken waar je vragen over hebt. Waarom draag ik dat ene nou niet, terwijl ik het toch niet weg kan doen. Waarom draag ik dit zo graag en ben ik geneigd dan steeds hetzelfde aan te doen.
De meest bizarre opvatting is als ik hoor: ‘mij staat niks, er zijn niet veel kleuren voor mij, dus draag ik altijd zwart’. Dan blijkt bij de kleurenanalyse dat er toch wel een paar kleuren gebruikt worden, die dan in de kledingkast of aan de kapstok terug te vinden zijn.
De vernieuwde methode voor de kleurentest
Bij de kleurenanalyse gebruik ik kleurenstroken, dit neemt veel tijd in beslag, het is een precies werkje. Dan heb ik de kleurenanalyse doeken, hiermee bepaal ik welk seizoentype je bent. Sinds kort heb ik een vernieuwde methode. De kleurenanalyse sjaals, zijn van een soort waarbij je vele kleuren tegelijk ziet. Je herkent gelijk jouw ‘eigen’ kleuren en voelt er meteen een verwantschap mee.
Deze nieuwe methode is een aanvulling op het systeem wat ik had en waar ik ook mee blijf werken. Maar de uitbreiding geeft een extra dimensie aan het overzicht voor jou, als je op zoek bent naar welke kleuren er bij je passen. Daarna zijn er nog vele sjaals die je per kleur demonstreert, om die speciale kleuren die bij je horen duidelijk te tonen.
De persoonlijke kleurenwaaier
Voor die enthousiastelingen die een persoonlijke kleurenwaaier willen is er het volgende route. De kleurcodes die ik heb gevonden met mijn kleurenstroken, gaan naar de leverancier. Die heeft weer een speciaal programma, waardoor het kleurenpalet dat hieruit wordt samengesteld, uitsluitend die kleuren in de kleurenwaaier bevat, die je allemaal perfect staan.
De kleuren van de persoonlijke kleurenwaaiers zijn niet zomaar bij elkaar gevoegd, maar worden zorgvuldig volgens een uitgewerkt schema tot één geheel gemaakt. Je gegevens staan er ook in, jouw naam met het kleurentype dat je bent. Deze kleurenwaaier is qua kleuren geheel individueel.
Accent- en basiskleuren
In de grote basis-kleurenwaaier is wel iets te zien wat jouw basiskleuren zijn en jouw accentkleuren. Neem je echter de individuele kleurenwaaier, dan zijn die basis- en accentkleuren precies afgesteld op jouw persoonlijke uiterlijk.
De betekenis van de accentkleur
Kennismaking met je eigen beste kleuren
Wil je ook de vernieuwde methode van de kleurenanalyse meemaken, overleg dan voor een afspraak. Via mail leg ik vaak nog het één en ander uit, toegespitst op de ervaringen en verwachtingen van een ieder. Voor de prijs ligt het aan de hoeveelheid van de personen. Gaat het om een echt groepje, dan is een korting mogelijk.
Weet je nu al welk seizoentype je bent en gaat je interesse alleen uit naar de kleurenwaaier erbij, dan bestel je die via het formulier
bestel hier de kleurenwaaier, of je gaat naar de webshop.