Kleurenanalyse of make-over?

Make-over-of-kleuranalyse

Via sociale contacten hoor ik dat een kleurenanalyse gelijk zou staan aan een make-over. Is dat zo Het moderne begrip make-over houdt in dat we als volledig nieuw persoon te voorschijn komen, voor de spiegel neem je je gedaanteverandering waar. De kleurenanalyse dient als een basis bij een goede make-over. Een kleurenanalyse is niet hetzelfde als een make-over, dat geldt in elk geval voor mijn kleuren praktijk.

Betekenis van de make-over in vergelijking met de kleurenanalyse

  • Make-over heeft als doel totale vernieuwing
  • Kleding in een andere kleur en in andere stijl
  • Kapsel verandering en meestal andere haarkleur
  • Andere bril of andere accessoires
  • Make-up passend bij de nieuwe stijl van je kapsel en kleding-kleuren

Betekenis van de kleurenanalyse

  • Welk seizoentype ben je
  • Welke kleuren zijn het beste voor jou
  • Make-up advies als onderdeel, met natuurlijk in die goede kleuren die je herkent uit jouw kleurenanalyse.
  • Stijladvies als aanvulling, bekijken van de beste pasvorm op jouw figuur aansluit.
  • Het gaat dan om geleidelijk veranderen, oriëntatie in hoe en beter het één en ander te combineren.
  • Kleurenanalyse kan een onderdeel zijn van een make-over, omgekeerd in elk geval niet.

Verschil In benadering

Persoonlijk ben ik geen echte aanhanger van een make-over en wel een voorstander van de kleurenanalyse. De plotselinge verandering die gerealiseerd wordt bij een make-over komt bij mij erg onnatuurlijk over. Misschien zie je er ineens fantastisch uit, maar de overgang is zo groot. Misschien kun jij die spanning wel aan? Ik vraag me af hoe het voelt om zo grondig te worden omgetoverd.

Ik zie veel meer in de geleidelijke verandering. De kleuren die je hebt waargenomen tijdens de kleurenanalyse zijn vaak nieuw voor je. Om hiermee aan de slag te gaan is al een enorme uitdaging. Alles wat je vanaf dat moment aanschaft geeft een kleuren-verschuiving in de kledingkast. En na een jaar, of twee, zul je zien dat het al flink veranderd is en dat je erin bent mee gegroeid.

Nieuwe kleurcombinaties

Door het stukje bij beetje toe te passen kun je het beter plaatsen, heb je kans om de nieuwe kleurencombinaties uit te proberen en wordt je er steeds beter in. Soms is het even wennen aan de nieuwe kleuren en met de tijd krijg je beter inzicht. Je zult je thuis voelen in dit proces dat je zelf hebt opgebouwd, het refereert meer aan je herkomst van je eigen natuurlijke uiterlijk. Bovendien het veranderen in fases zal je budget veel beter kunnen verteren.

Kleurenanalyse is bedoel als basic. Daarna volgen je stappen zoals kledingstijl, modestijl en eventueel ander haar kapsel, waarin je de kleurenanalyse al in de praktijk toepast. Met de zorgvuldig samengestelde kleurenwaaier geniet je alsmaar verder van alle mogelijkheden.

De aanleiding voor een make-over

Heel komt een make-over van pas bij het afslanken, alle kleding zit te ruim en moet toch opnieuw aangeschaft worden. Het afsluiten van deze periode nodigt dan uit tot een make-over radicaal afsluiten.

Soms is de traktatie uit je omgeving de stimulans voor deze totale verandering, men vindt dat je daaraan toe bent. Alles vindt plaats op één dag en betekent in dit opzicht reuze tijdwinst.

Motivatie voor de kleurenanalyse

Kom vrouwen en mannen tegen die deels al tevreden zijn, maar hun uiterlijk nog beter willen benutten. Ik maak je dan wegwijs hoe je jouw mooie kleuren kunt gebruiken, ook als het met je gewicht niks te maken heeft. De informatie tijdens de kleurenanalyse stem ik af op de reden van de kleurenanalyse en die is per persoon verschillend. kleuren maken de man

Vaak genoeg kom ik mensen tegen die bij de kleurenanalyse gerustgesteld zijn, omdat blijkt dat er nog veel uit hun garderobe gedragen kan worden, maar dan in een andere combinatie en het op die manier toch nieuw lijkt. Groot is de opluchting als niet alles weg hoeft en er niks zou deugen. Uiteraard blijft het je eigen keuze wat je doet met alle nieuwe gegevens.

Kapsel en haarkleur

Het kapsel is de vraag of dat beter een andere haar-verfkleur krijgen. Dit is een apart onderdeel van de kleurenanalyse en met dat haarkleuradvies ga je zelf naar de kapper. Of je verft zelf je haar, maar zeker is dat zoiets op een later moment plaats vindt. Dan heb je voor je haar weer letterlijk nieuwe aandacht.

Bij een kleurenanalyse wordt ook wel eens iemand van buiten af op het idee gebracht. Degene die trakteert doet meteen mee met de kleurenanalyse. De gever en degene die verwend wordt zijn dan samen, ze delen de verrassing. Aanleiding is voor een verjaardag, moederdag of jubileum-trouwdag. Het feestje is gelijkertijd de gezelligheid tijdens het hele kleuren-avontuur. geef de cadeaubon

Voor mezelf geldt dat ik mij niet gelukkig zou voelen in een vorm van gedaanteverwisseling. Zou ik mezelf dan nog herkennen? Je zult overal reuze opvallen. Bij de kleurenanalyse geniet je van de eindeloos voortschrijdende complimenten, die je elke keer verrassen na elk kleine verandering. Dit is één van de vele motivaties waarom ik vrouwen en mannen met zoveel plezier adviseer in mijn zienswijze van de kleurenanalyse. bestelling kleurenwaaier

Reuze benieuwd ben ik hoe sommige mensen de make-over ervaren. Heb je iets bijzonders te melden op dit gebied, laat mij en anderen het maar horen.

Verschillen en Conclusie

Mijn ervaring met het verzorgen van de kleurenanalyse is dat je al heel wat informatie te verwerken hebt. Je hebt letterlijk je handen vol aan sjaals en lappen in allerlei kleuren waarmee we dan zien wat er zo bijzonder voor jou is. Bij een make-over komt er nog veel meer informatie op je af in één keer. Mijn zorg zou dan zijn of je die informatie allemaal tegelijk in je op kunt nemen, of gaat een deel van die info gewoon verloren?

Wees je bewust van het verschil. Wat is jouw motivatie voor een make-over of een kleurenanalyse? bestelling van de kleurenanalyse

Redactie

Op Kleuranalist.nl lees je over álles wat met kleur te maken heeft. Van de bekende seizoenstypes tot leuke artikelen over hoe je kleuren kan combineren. Daarnaast lees je ook over kleuranalyses en hoe je deze ook zelf kan maken.

Wij schrijven onze teksten en reviews als onafhankelijke partij. Daarbij maken we soms gebruik van affiliate links. Meer hierover lees je in ons advertentiebeleid.